رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
دلیل بالانرفتن هواپیما در این پرواز چیست؟
#1
Video 
سلام لطفا بگید دلیل بالا نرفتن هواپیما در این پرواز چیست؟ فیلم پرواز به پیوست است
ما با اینکه با فول تراست و زاویه مناسب و سرعت اولیه مناسب هواپیما را لانچ کردیم و بعد بلافاصله الویتور تا ته دادیم دادیم هواپیما نه تنها بالا نرفت که با مخ به زمین خورد:
اینم لینک فیلم:
http://s3.picofile.com/file/8202676584/My_Movie.3gp.html
پاسخ
#2
سلام
از فیلم پرواز معلومه که مشکل :
-- به احتمال ۱۰ درصد ، فرامین الویتور معکوس است
-- به احتمال ۹۰ درصد موتور تراست لازم بر اساس وزن مدلت را ایجاد نمیکند.

دلایل نداشتن تراست :
-- باطری صدمه دیده و کیفیت خودش را از دست داده است (بعنوان مثال سوراخ شده است حتی به اندازه نوک سوزن و یا ضربه خورده)
--باطری کامل شارز نشده است .
-- موتور صدمه دیده است .
-- ملخ نامناسب استفاده شده است .
-- شفت موتور ضربه خورده و تاب دارد .
-- ملخ بصورت معکس بسته شده است (همیشه نوشته های ملخ باید رو بسمت نوک مدل باشد)


بر ای جواب دقیقتر ، از موارد زیر عکس بزار
-- باطری در حالتی که به شارزر وصله و فول شده است
-- موتور در حالتی که شماره موتور دیده میشه
-- ملخ در حالتی که به موتور وصله و شماره ملخ خوانده بشود

-- وزن مدلت و هم بگو
پاسخ
#3
نقل قول:-- به احتمال ۱۰ درصد ، فرامین الویتور معکوس است
نه فرامین صحیح است.
خوب اخه ما دفه قبل با همین شرایط پرواز کردیم
نقل قول:-- به احتمال ۹۰ درصد موتور تراست لازم بر اساس وزن مدلت را ایجاد نمیکند.
ما چند روز پیش با همین هواپیما پرواز کردیم و این مشکلو نداشتیم البته توی لندینگ سر هواپیما کنده شد و ما برای ترمیم مجبور شدیم کمی فوم برد اضافه کنیم که شاید سرجمع با چسب 100 گرم جرم هواپیما بیشتر شده.
نقل قول:-- ملخ نامناسب استفاده شده است .
ملخ 11 اینچ بستیم
نقل قول:-- ملخ بصورت معکس بسته شده است (همیشه نوشته های ملخ باید رو بسمت نوک مدل باشد)
همینطور که شما میگید بستیم
اینم یه فیلم از الویتور و ایلرون و بال های هواپیما:
http://s6.picofile.com/file/8202739550/My_Movie_1_.3gp.html
پاسخ
#4
-- اختمال اول -- توی همون کنده شدن سر مدل ، به احتمال زیاد خاک و سنگ ریزه رفته داخل موتور و شما با دست موتور رو چرخونده اید و به سیم پیچها صدمه خورده
-- اختمال دوم -- توی همون کنده شدن سر مدل ، باطری صدمه دیده
-- اختمال سوم -- توی همون کنده شدن سر مدل ، شفت موتور کج شده و موتور نمیتونه دور بگیره
پاسخ
#5
نقل قول:- اختمال اول -- توی همون کنده شدن سر مدل ، به احتمال زیاد خاک و سنگ ریزه رفته داخل موتور و شما با دست موتور رو چرخونده اید و به سیم پیچها صدمه خورده
-- اختمال دوم -- توی همون کنده شدن سر مدل ، باطری صدمه دیده
-- اختمال سوم -- توی همون کنده شدن سر مدل ، شفت موتور کج شده و موتور نمیتونه دور بگیره
راستش این طور که من میبینم هیچ کدوم از این دلایل نیست

عکس هایی که گفته بودید:
[عکس: IMG_20150728_180750.jpg]
[عکس: IMG_20150728_180909.jpg]
[عکس: IMG_20150728_180941.jpg]
[عکس: IMG_20150728_181138.jpg]
[عکس: IMG_20150728_181522.jpg]
[عکس: IMG_20150728_182017.jpg]
[عکس: IMG_20150728_182026.jpg]

[عکس: IMG_20150728_181107.jpg]
پاسخ
#6
والا ، من چیز زیادی دستگیرم نشد ، ظاهرا همه چی درسته .
مگر اینکه هروقت اومدی تهران بیاری از نزدیک ببینیم
پاسخ
#7
احتمالا از سنگین تر شدن هواپیما نیست؟
چون همونطور ک گفتم یه بار ترمیمش کردیم و حدود یه 100گرم چسب و فوم برد و ... بهش اضافه کردیم
ینی واقعا 100 گرم اینقده تاثیر داره؟
پاسخ
#8
نه ، ۱۰۰ گرم نمیتونه اینقدر تاثیر داشته باشه ، مشکل نیروی محرکه ات هستش
پاسخ
#9
با این موتوری که ما بستیم وزن هواپیما حداکثر چند گرم باید باشه؟
emax 2220 bl /10
تو سایتا نوشته ماکزیمم تراست 1200 گرم
ینی اگه هواپیما 1200 گرم باشه این موتور میتونه پروازش بده؟
پاسخ
#10
با ملخ فکر کنم ۱۱در 7 و یا ۱۰ در ۸ این تراست را میده ولی ما ملخ این سایزی پیدا نکردیم ، در نتیجه تراست نهایی مقداری کمتر است (حدود یک کیلو)
وزن pt40 نباید بالای یک کیلو بره . اگه رفته باشه ، توی ساخت مشکلی هست .
پاسخ


پرش به انجمن: